05 mayo 2015

Dreamlike fashion trend:



1.     Florence printed silk-crepe gown by VILSHENKO
2.   Japanese patchwork-print silk-crepe scarf by GUCCI
3.    Dina Rose Laser Pumps by ALICE + OLIVIA
4. Maria gold-plated pearl headband by ROSANTICA BY MICHELA PANERO
5.  Clutch Ophelia by P.S. BESITOS

Reviewing dream worlds, believing that dreams are possible, acting in accordance with the idea that the future is to do the unthinkable ... the dream provocation coming fashion uses the Surrealism and Dadaism to surprise us.

Dreamlike fashion with boundless ingenuity which designers make using ideas based in arts from Surrealism and Dada posing garments and accessories that border the impossible with the most exquisite madness.

A paradox that leads us to combine the real with the imaginary, with results where kitsch, the fantastic, the virtual and the surreal are synonymous with a higher concept, an irrepressible creative curiosity.

This is how clothes express impulsive combinations, talk about fairytales and incorporate highly technological textiles, asymmetries, reconstructions, and a sense of alienation, as when we dream.

Do you dare to dream? Fashion is the perfect partner.


Revisar los mundos oníricos, creer que los sueños son posibles, actuar en concordancia con la idea de que el futuro es realizar lo impensado... la provocación onírica de la moda que viene se sirve del Surrealismo y el Dadaísmo para sorprendernos.

Moda onírica de ingenio sin límites para la que los diseñadores de pasarela se sirven de las disciplinas artísticas Surrealista y Dadaísta planteando una serie de prendas y complementos imposibles que rozan con la más exquisita locura.

Una paradoja que nos lleva a combinar lo real con lo imaginario, con resultados donde lo kitsch, lo fantástico, lo virtual y lo surreal son sinónimos de un concepto mayor, una irrefrenable curiosidad creativa.

Es así como las prendas expresan combinaciones impulsivas, hablan de cuentos, incorporan textiles altamente tecnológicos, las asimetrías, las reconstrucciones, y una sensación de extrañamiento, como sucede cuando soñamos.

¿Te atreves a soñar? La moda es el perfecto aliado.



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